۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۸۰۵۶۱
حاجی دلیگانی:

تصویب FATF فشار اقتصادی بر کشور را شدیدتر می کند| پاسخ وزارت خارجه قانع کننده نیست

نماینده مجلس با اشاره به عواقب تصویب FATF تأکید کرد: با پیوستن به گروه اقدام مالی تحریم ها در داخل هوشمندانه تر اعمال شده و یعنی شکی نیست که تحریم ها سخت تر و شدیدتر خواهد شد .
حسینعلی حاجی دلیگانی

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که نمایندگان طرفدار تصویب FATF قبل از رأی موافق دادن باید به ابهامات موجود در لوایح این کنوانسیون پاسخ دهند، گفت: نمایندگان موافق و دولت که این طرح را ارائه داده است، ابتدا باید اعلام کنند که چه تضمینی وجود دارد که اگر ما به FATF پیوستیم، چه اندازه می تواند برای ایران امتیاز محسوب شود و گشایش در امور کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: حدود 40 ابهام و سؤال در خصوص الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم وجود دارد که کسی به آن پاسخ قانع کننده ای نداده است؛ وزارت امور خارجه هم که اخیراً به 10 – 15 تا از سؤال ها پاسخ داده است، پاسخ هایش قابل قبول نیست، زیرا جواب های بسیار سطحی و بدون منطق را ارائه داده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: از هر نماینده ای که می خواهد رأی مثبت به این لایحه بدهد، خواهش می کنم ابتدا ابهامات و سؤالاتی که در این زمینه وجود دارد را بررسی کند و با چشمان بسته و فقط بخاطر این که یک حزب و یا فراکسیون از این لایحه حمایت می کند، به آن رأی ندهند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم ترین عواقب و ابهامات FATF تأکید کرد: با پیوستن به گروه اقدام مالی تحریم ها علاوه بر هوشمندانه شدن، سخت تر و شدیدتر خواهد شد؛ همچنین با اشراف آن ها بر حساب های مردم، به راحتی می توانند افراد دارای نفوذ و افرادی که به هر صورت بخشی از اقتصاد در اختیارشان است را شناسایی کرده، در چنبره خودشان قرار دهند و از این طریق فشار بیشتری بر مردم وارد کنند.

وی مطرح کرد: همچنین این لایحه سبب می شود نتوانیم منابع لازم را از طریق فروش نفت و صادرات غیر نفتی برای مسائل مربوط به اقتصاد کشورمان به دست آوریم و این کنوانسیون آن منابع را در محدودیت های خاصی قرار می دهد.

حاجی دلیگانی با بیان این که تصویب FATF نقشی در رفع مشکلات اقتصادی کشور ایفا نمی کند، ابراز داشت: کسانی که اینگونه مباحث را مطرح می کنند باید توجه داشته باشند راجع به برجامی که دولت و حتی رییس مجلس نسبت به فواید و نقش آن در برداشته شدن تحریم ها تضمین دادند، چیزی عایدمان نشد.

وی افزود: حال چگونه می توان به FATF اعتماد کرد در حالی که حتی روس ها و کشورهای اروپایی هم که در برجام بودند و هستند، نسبت به این مسأله تضمینی نمی دهند و اگر هم که در جایی اظهار نظر می کنند، می گویند "اگر شما به FATF بپیوندید برای ما شرایط بهتری فراهم می شود" و این یعنی ماجرای FATF به نفع غربی ها تمام خواهد شد، روشن و مسلم است که با تصویب FATF محدویت های بیشتری برای کشور ما فراهم می شود./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات